tiistai 19. maaliskuuta 2013

Energiaa!

                                 Janina muodostaa käsiensä väliin energiapallon. 
                                   Kuvaaja Sanna Tennberg.



Energiapallo-harjoite

Apukouluttaja Sannan havainnointia työskentelystä:

”Otamme itsellemme parit. Menemme vastakkain ja alamme tehdä energiapalloja.

Asetan käteni keskustan korkeudelle ja tunnustelen, minkälainen energiapallo käsieni väliin muodostuu. Aluksi en hahmota pallon kokoa - se tuntuu suurenevan ja pienenevän hengitykseni tahdissa. Se tuntuu myös sähköiseltä ja kylmältä. Alan pienentää energiapalloa ja lopulta se litistyy kämmenieni väliin. Levitän kehooni pallostani lähteneen energian - se tuntuu todella viileältä ja sähköiseltä.

Parini antaa minulle oman pallonsa. Näen selvästi minkälainen pallo minulle on tulossa.  Se on väriltään tumma ja painava, kuin keilapallo. Odotan innolla, että parini ojentaa sen minulle, jotta hän pääsee painavasta pallostaan eroon.

Harjoitteen jälkeen parini kertoo, että hänen pallonsa oli raskas – että hän oli helpottunut kun sai antaa sen pois. Olin yllättynyt, miten ilman puhetta olin aistinut parini pallon. Olen hämmentynyt mutta erittäin innoissani harjoitteesta. Kehoni tuntuu erilaiselta harjoitteen jälkeen: olo on kevyempi.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti